بلاگ

انواع عینک ژله ای طبی و مزایای آن

عینک از آن دسته وسایلی است که کاربردهای بسیاری دارد و همواره مدل‌های متنوعی از آن با کارکردهایی متفاوت به بازار عرضه می‌شود. عینک ژله‌ای طبی یکی از نمونه‌های آن است که در جهت مصارف درمانی از آن استفاده می‌شود. ماندگاری بالا، حفظ دمای سرد یا گرم، تنوع در فریم عینک ژله‌ای، هزینه پایین و غیره از جمله مزیت‌های عینک ژله‌ای طبی به شمار می‌رود. پیش از اقدام برای خرید عینک طبی ژله‌ای بهتر است که با انواع و مزیت‌های آن آشنا شوید.

آشنایی با عینک ژله ای

عینک ژله‌ای در واقع یک نوع محصول طبی به شمار می‌رود که خواص درمانی دارد. تفاوت‌هایی میان عینک‌های ژله‌ای با عینک‌های طبی با فریم ژله‌ای وجود دارد و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت. عینک ژله‌ای در اصل به یک کیسه ژله‌ای درمانی گفته می‌شود که طراحی و ساخت آن در فرم عینک انجام شده است. با استفاده از عینک ژله‌ای دیگر لازم نیست برای کمپرس از دست خود کمک بگیرید. عینک ژله‌ای به راحتی و از پشت سر به صورت ثابت بر روی صورت قرار می‌گیرد.

موارد استفاده از عینک ژله‌ ای

ساخت عینک ژله‌ای به دو شکل سرد و گرم صورت می‌گیرد. انتخاب میان این دو به نیاز شما بستگی دارد. کیسه سرد درمانی و کیسه گرم از موارد مصرف عینک ژله‌ای به شمار می‌روند‌. از دیگر امتیازات این عینک‌ها می‌توان به شفاف بودن آن‌ها اشاره کرد. این ویژگی سبب می‌شود که به هنگام استفاده از این عینک اطراف خود را به خوبی ببینید. به این شکل شما می‌توانید همزمان با داشتن یک کمپرس یخ یا کیسه داغ روی صورت، به دیگر کارهای خود نیز مشغول شوید. در حالت کلی، موارد استفاده از عینک ژله‌ای شامل موارد زیر می‌شود:

  • تسکین دردهای میگرنی
  • بعد از جراحی بینی به کار برده می‌شود و در راستای بهبودی کبودی ناحیه چشم از آن استفاده می‌شود.
  • مراقبت‌های بعد از تزریق ژل، بوتاکس و غیره
  • درمان پف زیر چشم و کبودی‌های ناحیه چشم
  • درمان التهاب‌های چشمی همچون گل‌مژه
  • مراقبت از پوست، بستن منافذ و کاهش چین‌ و‌ چروک
  • استفاده از آن به عنوان آرامش‌بخش در زمان تمرین‌های مراقبه و مدیتیشن
  • استفاده از عینک ژله‌ای به شکل کیسه سرد

در صورتی که مایل هستید عینک ژله‌ای را به عنوان کیسه سرد به کار گیرید، باید قبل از استفاده از آن یک‌سری نکات را بدانید و با چگونگی استفاده از آن آشنا باشید. عینک ژله‌ای باید پیش از استفاده به مدت دو تا چهار ساعت درون فریزر جای بگیرد. عینک ژله‌ای باید در تماس با محیط قرار گرفته تا دمای آن کاهش یابد. کیسه نباید سریعا در فضای داغ گذاشته شود؛ چراکه در این صورت شاهد تیرگی پوسته آن هستیم.

استفاده از عینک ژله ای به شکل کیسه گرم

عینک ژله‌ای طبی کاربرد بسیاری دارد. بعضی از افراد مایل هستند که عینک را گرم کنند. در این شرایط به کمک ماکروویو یا آب جوش می‌توان آن را گرم کرد. قبل از اینکه از عینک ژله‌ای به عنوان کیسه گرم استفاده کنید، بهتر است که بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه این کیسه درون مایکروویو جای بگیرد. قبل از اینکه از کیسه استفاده کنید، کیسه باید به مدت چند ثانیه مالش داده شود و در نهایت، در صورت داشتن دمای مناسب امکان استفاده از عینک ژله‌ای وجود دارد.

اگر این کیسه دمای مناسبی نداشت، باید در حدود پنج ثانیه داخل ماکروویو گذاشته و به مدت پنج ثانیه مالش داده شود. پس از آن، امکان استفاده از کیسه گرم وجود دارد. لازم به ذکر است که در صورت بالا رفتن بیش از حد دما، به کیسه ژله‌ای آسیب وارد خواهد شد. همچنین در صورت تمایل، می‌توان عینک را به مدت ۵ دقیقه داخل آب جوش قرار داد.

مشخصات فریم عینک ژله ای طبی و مزیت های آن

قبل از اینکه عینک ژله‌ای طبی را خریداری کنید، بهتر است که با مشخصات و مزیت‌های آن آشنا شوید. عینک ژله‌ای طبی سرد و گرم مزیت‌های بسیاری دارد. از جمله مزیت‌های عینک ژله‌ای طبی و فریم عینک ژله‌ای می‌توان به قابلیت حفظ دمای سرد و گرم، قیمت پایین، ماندگاری بالا و غیره اشاره کرد. موارد زیر اشاره به این مزیت‌ها دارد:

  • در ساخت عینک ژله‌ای طبی مواد غیرسمی و ژل طبیعی به کار برده شده است. در صورتی که عینک ژله‌ای در معرض آسیب قرار بگیرد و شاهد نشت مواد آن به بیرون باشیم، پوست شخص و محیط در معرض آسیب قرار نخواهد گرفت. این مورد یکی از مزیت‌های استفاده از عینک ژله‌ای طبی به شمار می‌رود.
  • این نوع عینک ژله‌ای طبی از میزان ماندگاری و استحکام بالایی برخوردار است. از آنجایی که این نوع عینک ساختاری سیلیکونی دارد، این مدل عینک‌ها بسیار منعطف هستند. مراقبت از این مدل عینک‌ها ساده بوده و همچنین عینک ژله‌ای طبی میزان ماندگاری بالایی دارد.
  • فریم عینک ژله‌ای طبی به خوبی می‌تواند دمای سرد و گرم را حفظ کند. امکان استفاده از عینک ژله‌ای سرد و گرم شفاف به عنوان کمپرس یخ و کیسه گرم وجود دارد.
  • برای تهیه عینک ژله‌ای طبی هزینه پایینی باید بپردازید. از این رو، امکان خرید آن برای همه افراد وجود دارد.

عینک آفتابی ژله ای کودک

زمانی که فصل تابستان از راه می‌رسد، چشمان کودکان بیش از گذشته در معرض اشعه نور آفتاب قرار دارد. برای محافظت از آن‌ها استفاده از عینک ژله‌ای طبی توصیه می‌شود. مسئله این است که کودکان عموما از عینک آفتابی خسته شده و آن را از روی چشمان خود برمی‌دارند و بیشتر از چند دقیقه عینک بر چهره ندارند. در این شرایط عینک آفتابی ژله‌ای طبی گزینه خوبی به حساب می‌آید. از ویژگی‌های بارز عینک ژله‌ای طبی ویژه کودکان می‌توان به نشکن بودن، سبکی، قیمت پایین و غیره اشاره کرد.

سخن پایانی

عینک ژله‌ای طبی در واقع یک محصول جدید و کاربردی به حساب می‌آید. این محصول چند سالی می‌شود که در بازار به فروش می‌رسد. خاصیت‌های درمانی ویژه این عینک سبب شده است که در میان افراد مورد استقبال قرار بگیرد. از عینک ژله‌ای طبی سرد و گرم می‌توان به جای کمپرس یخ و کیسه داغ استفاده نمود. عینک ژله‌ای طبی همچون دیگر محصولات ژله‌ای از ویژگی‌های مثبتی همچون ساختار نرم، انعطاف‌پذیری، نشکن بودن، استحکام کافی و تنوع در فریم عینک ژله‌ای برخوردار هستند. این مدل عینک‌های ژله‌ای قیمت پایینی دارند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: خرید عینک طبی در ساری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.