بلاگ

مشخصات عینک فلزی مناسب

عینک از آن دسته مواردی است که جزو نیازهای اساسی و روزمره افراد به شمار می‌روند. افراد براساس مشخصات و ویژگی هر عینک، عینک موردنظر خود را انتخاب می‌کنند. عینک‌های فلزی یکی از انواع عینک‌ها به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری دارد. چرا که عینک فلزی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید. تنوع بسیاری میان عینک‌های فلزی دیده می‌شود‌. به هنگام خرید عینک فلزی باید طرح فریم عینک فلزی، رنگ آن و نوع کاربرد عینک را نیز در نظر داشته باشید.

جنس فلز های مورد استفاده در عینک فلزی

در بسیاری از موارد در ساخت عینک‌ها از فلز استفاده می‌شود. فلز به کارگرفته در ساخت عینک فلزی جدید می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد. در ساخت عینک فلزی عموما از فلز، تیتانیوم یا مخلوطی از این فلزات استفاده می‌شود. این مدل فلزات از مقاومت بالایی در مقابل سایش و ضربه برخوردار هستند. موارد زیر اشاره به فلزات به کارگرفته در ساخت عینک فلزی دارد.

فریم های تیتانیومی

یک مدل فریم‌های عینک فلزی از جنس تیتانیوم هستند. از ویژگی‌های بارز این مدل فریم‌ها می‌توان به قوی بودن، وزن سبک و مقاومت در مقابل ضربه اشاره کرد. همچنین این مدل فریم‌ها ضدحساسیت به حساب می‌آیند. این مورد مسئله مهمی برای اشخاصی به شمار می‌رود که نسبت به بعضی فلزات همچون نیکل حساسیت نشان می‌دهند. از آنجایی که فریم‌های تیتانیومی از مقاومت بالایی برخوردار هستند، گزینه مناسبی برای کودکان به شمار می‌روند.

فریم های فولادی ضد زنگ

این مدل فریم‌های عینک طبی در عین حال که وزن کمی دارند، از مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند. البته با این وجود، فریم‌های تیتانیوم باز هم به نسبت فریم‌های فولادی ضد زنگ سبک‌تر هستند. فریم‌های فولادی ضدزنگ در مقایسه با دیگر فریم‌های فلزی قیمت پایین‌تری دارد. همچنین این مدل فریم‌ها در مقابل خوردگی از خود مقاومت نشان می‌دهند. از مزیت‌های بارز استفاده از این ماده در ساخت فریم فلزی می‌توان به مقاومت در مقابل خوردگی، منعطف بودن و مقاونت بالا اشاره کرد.

فلکسون و آلومینیوم

فلکسون در واقع به یک نوع ماده بسیار منعطف گفته می‌شود. فلکسون در واقع آلیاژی از تیتانیوم به حساب می‌آید. حتی اگر این ماده را بپیچانید یا خم کنید، باز هم همچنان به شکل اولیه خود باز خواهد گشت. از ویژگی‌های بارز این مدل قاب‌ها می‌توان به سبک وزنی، مقاونت در مقابل خوردگی و ضدحساسیت بودن اشاره کرد‌. این مدل فریم، گزینه خوبی برای کودکانی به شمار می‌رود که زیاد جنب‌و‌جوش دارند. در بعضی مواقع در ساخت فریم‌های پیشرفته، آلومینیوم به کار برده می‌شود. از ویژگی‌های برتر جنس آلومینیوم می‌توان به مقاومت بالا در مقابل خوردگی، منعطف بودن و مقاومت بالا اشاره کرد.

به هنگام خرید عینک فلزی جدید این نکات را در نظر داشته باشید!

امروزه افراد بسیاری از عینک استفاده می‌کنند و عینک به عنوان یکی از بهترین اکسسوری‌های مد شناخته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از عینک‌های مختلف، استایل خود را متحول سازید. بهتر است که از عینک کاوردار استفاده کنید. استفاده از عینک نیز همچون لباس پوشیدن، ملزم به رعایت یک‌سری نکات است. این مسئله مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می‌کند که انتخاب شما عینک فلزی باشد. برای تهیه و استفاده از عینک فلزی باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

گزینش طرح فریم عینک فلزی مناسب براساس فرم صورت

اینکه از کدام فریم عینک فلزی استفاده کنید، در واقع به این مسئله بستگی دارد که فرم و شکل چهره شما به چه صورت باشد. برای نمونه افرادی که دارای صورت‌های گرد هستند، بهتر است که از فریم‌های عینک فلزی به طرح مربع و مستطیل استفاده کنند. به این شکل تعادلی میان

ویژگی‌های صورت فرد برقرار می‌شود. همچنین در صورتی که شکل و فرم مثلثی دارید و چانه شما باریک است، بهتر است از عینک کاوردار با فریم فلزی زاویه دار استفاده کنید که بخش پایین آن پهنای زیادی دارد.

فریم مناسب برای موقعیت مناسب

تنوع بسیاری میان عینک‌ها با فریم فلزی دیده می‌شود. موقعیت شما تعیین می‌کند که چه مدل عینک فلزی گزینه بهتری به شمار می‌رود. با استفاده از عینک کاوردار فلزی در موقعیتی مناسب می‌توانید استایل خود را جذاب سازید. برای نمونه به هنگام قرارگیری در مکانی که نیازمند استایل رسمی است، بهتر است که از یک جفت عینک فلزی براق با فریم بدون لبه استفاده کنید. همچنین در صورتی که یک خانم، دامن بلند به همراه یک پیراهن شیک را به تن دارد، استفاده از یک جفت عینک فلزی زاویه دار گزینه خوبی به نظر می‌رسد. همچنین فریم‌های چشم گربه‌ای گزینه ایده‌آلی برای داشتن یک استایل جذاب به حساب می‌آیند.

انتخاب رنگ عینک با فریم فلزی

رنگ در همه لباس‌ها یا اکسسوری‌های مد از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگامی که صحبت از عینک به میان می‌آید، نباید میزان تاثیر رنگ را دست کم گرفت. قالب‌های سیاه و سفید عموما جذاب به نظر می‌رسند اما بهتر است که رنگ‌های متنوع دیگری را نیز امتحان کنید. برای نمونه شما می‌توانید از یک جفت عینک فلزی متمایل به خاکستری یا نقره‌ای در همه موقعیت‌ها استفاده کنید. فریم‌های طلایی سلطنتی نیز از جذابیت خاصی برخوردار هستند. عینک‌های فلزی بژ براق نیز انتخاب خوبی به نظر می‌رسند.

مقاومت و دوام عینک فلزی

بسیاری از اشخاص به واسطه شغل یا کاربرد عینک مایل هستند از یک عینک مقاوم استفاده کنند. عینک مقاوم در هر موقعیتی کاربرد دارد و به آن آسیبی وارد نخواهد شد. اینکه عینک شما تا چه حد مقاوم باشد در واقع به نوع ماده مصرفی آن بستگی دارد‌. عینک‌های فلزی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. از طرفی دیگر، برای تعمیر عینک‌های فلزی کار ساده‌تری در پیش دارید. در ساخت عینک‌های فلزی بالشتک‌های بینی نیز به کار گرفته می‌شود. این عینک‌ها را می‌توانید به‌گونه‌ای روی بینی خود قرار دهید که احساس راحتی داشته باشید. در صورتی که در ساخت فریم عینک فلزی شما، متریال درجه یک به کار برده شده باشد، این عینک از میزان ماندگاری بالایی برخوردار خواهد بود.

سخن پایانی

عینک فلزی یکی از عینک‌های محبوب و پرکاربرد به حساب می‌آید. به هنگام خرید عینک فلزی جدید، عینک‌های متنوع بسیاری پیش‌روی شما قرار می‌گیرد. شما پیش از خرید عینک فلزی باید بدانید که این عینک را قرار است در چه مکانی استفاده کنید. از آنجایی که عینک فلزی دوام و ماندگاری بالایی دارد، شما می‌توانید در اغلب موقعیت‌ها از آن استفاده کنید. رنگ فریم عینک فلزی نیز از آن دسته مواردی است که به هنگام خرید عینک فلزی براساس سلیقه خود باید آن را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.