بلاگ

راهنمای انتخاب رنگ عینک آفتابی مناسب

عدسی عینک آفتابی رنگی

امروزه عینک‌های آفتابی در مدل‌ها و انواع مختلفی موجود هستند. رنگ لنز آنها بسته به کاربردشان متفاوت است و هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارند. اگر شما قصد خرید یک عینک آفتابی مناسب برای چشم‌های خود دارید، بهتر است ابتدا ویژگی‌های هر رنگ از عدسی عینک را بدانید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

هر رنگ‌ عدسی عینک آفتابی به چه معناست؟

هدف تمام رنگ‌های عدسی عینک آفتابی، ایجاد نوعی زیبایی و افزایش جذابیت خواهد بود اما مهمترین نکته آن است که یک عینک آفتابی خوب باید در مقابل اشعه یو.وی از چشم‌ها محافظت کند. از رنگ‌های مختلفی در ساخت عدسی عینک‌های آفتابی استفاده می‌شود که رنگ‌های زرد، قرمز، قهوه‌ای و… از جمله آنها است. نکته قابل توجه در انتخاب عینک آفتابی آن است که رنگ عدسی و فریم عینک باید متناسب با پوست شما باشد. رنگ‌های مختلف از عدسی‌ها هر کدام نورهای مختلفی را فیلتر می‌کنند و خاصیت‌های متفاوتی دارند.

عدسی‌قرمز

عینک‌های آفتابی با لنز قرمز خستگی چشم را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. عدسی‌های قرمز برای اکثر فعالیت‌ها مناسب هستند و حتی هنگامی که نور محیط بسیار کم باشد تصویر واضحی را ایجاد می‌کنند.

عدسی قهوه‌ای

عدسی قهوه‌ای تا حد زیادی انحراف رنگ ایجاد می‌کند و نور آبی را کاهش می‌دهد. این نوع عدسی برای هوای آفتابی و نیمه ابری مناسب‌تر است. استفاده از این نوع عدسی باعث می‌شود که کنتراست و عمق تصویر بالا رود. برای ورزش‌های آبی استفاده از عینک آفتابی با این نوع عدسی پیشنهاد می‌شود.

 

sh22

 

عدسی زرد

علاوه بر زیبایی و جذابیتی که این نوع عینک آفتابی به چهره فرد می‌دهد، بهترین گزینه برای زمانی خواهد بود که هوا مه‌آلود و نیمه تاریک است. این عدسی تا حد زیادی کنتراست را افزایش می‌دهد و برای محیط‌های کم نور پیشنهاد می شود. استفاده از عینک آفتابی با عدسی زرد پیشنهاد خوبی برای روزهای برفی، بارانی و ابری خواهد بود.

 

عدسی زرد

 

عدسی خاکستری

لنز خاکستری نور را کاهش می‌دهد و برای فعالیت‌هایی مانند رانندگی مناسب خواهد بود. این نوع عینک دودی برای استفاده در محیط برفی مناسب نیست. اگر قرار است به فعالیتی بپردازید که در آن میدان دید طبیعی برای شما بسیار مهم است پیشنهاد می‌شود از عینک‌های آفتابی با لنز خاکستری استفاده کنید.

 

لنز خاکستری

 

عدسی سبز

عدسی سبز میدان و عمق دید را زیاد می‌کند و به همین دلیل برای اکثر ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که در آنها دید وسیع اهمیت دارد پیشنهاد می‌گردد؛ فعالیت‌هایی مانند تیراندازی، رانندگی و… از جمله آنهاست. ناگفته نماند که در اکثر شرایط آب و هوایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عدسی آبی

عدسی آبی یا بنفش بازتاب نور را کم می‌کند و رنگ‌ها از پشت این عدسی تقویت می‌شوند. در هوای برفی و مه آلود از این نوع عدسی استفاده می‌شود. اگر برای ورزش‌هایی مانند گلف و اسکی به دنبال یک عینک دودی با عدسی رنگی مناسب هستید‌، می‌توانید عدسی با رنگ آبی سفارش دهید.

نکاتی هنگام خرید عینک دودی

جدای از آن که کاربرد هر رنگ از عدسی عینک آفتابی را دانستید پیشنهاد می‌شود هنگام خرید عینک آفتابی مردانه یا عینک آفتابی زنانه به نکاتی توجه کنید.

مهمترین نکته در خرید یک عینک آفتابی مناسب آن است که تنها به زیبایی آن توجه نکنید و از اصل یا غیراصل بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ گاهی ممکن است به دلیل ناآگاهی، عینک غیراصل و غیر استاندارد را خریداری کنید که این امر سبب می‌شود علاوه بر آن که هزینه بابت خرید یک عینک نامناسب از جیبتان برود عینکی که خریده‌اید از ورود پرتوهای مضر به چشم شما جلوگیری نکرده و همچنین در دراز مدت مشکلاتی برای چشم شما ایجاد کند.

عینک آفتابی نامناسب و غیر اصل باعث مشکلات چشمی خواهد شد؛ بهتر است از عینک فروشی‌های معتبر خریداری کنید و خیال خود را از بابت خرید عینک آفتابی استاندارد راحت کنید.

نکته بعدی آن است که عینک دودی را مناسب با چهره و فرم صورت خود انتخاب کنید؛ علاوه بر آن که باید به این امر توجه کنید این نکته را مد نظر داشته باشید که رنگ عدسی عینک با رنگ چهره شما همخوانی داشته باشد، برای مثال برای چشم‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده از فریم‌های آبی، سبز و… بیشتر پیشنهاد می‌شود.

هنگام خرید عینک آفتابی توجه کنید که عدسی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. عدسی‌هایی که استاندارد نیستند مقاومت پایینی داشته و با کوچکترین ضربه‌ای می‌شکنند. بهتر است هنگام خرید توضیحات کامل راجع به عینک و عدسی به کار رفته در آن را از فروشنده بخواهید.

همچنین در خرید عینک آفتابی به دسته‌های عینک و فریم عینک توجه داشته باشید که با صورت شما هماهنگی داشته باشند و خیلی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نباشند که وقتی بر روی صورت شما قرار می‌گیرند نوعی خستگی ایجاد نکنند و با آن راحت باشید. شک نکنید که در نظر گرفتن این موارد ریز اما مهم باعث انتخاب بهتری می‌شود.

 

عدسی عینک آفتابی

 

جمع‌بندی

استفاده از عینک‌های آفتابی که در مقابل اشعه یو.وی از ورود نورهای مضر به چشم جلوگیری می‌کنند یکی از راه‌های مراقبت از چشم در مکان‌های مختلف می‌باشد. امروزه رنگ‌های مختلفی از عدسی‌ها برای عینک آفتابی در بازار وجود دارد که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارد و انواع مختلفی از نورها را فیلتر می‌کنند. عدسی‌ها با رنگ‌های قهوه‌ای، زرد، قرمز، خاکستری و… بیشتر رایج هستند.

عینک آفتابی با عدسی قرمز برای محیط‌های با نور کم و با هدف زیبایی استفاده می‌شوند. عدسی‌ با رنگ قهوه‌ای در ورزش‌های آبی و در مقابل نور مستقیم آفتاب کاربرد دارد. اگر به دنبال عینک دودی با دید وسیع هستید پیشنهاد می‌شود عینک با عدسی‌ سبز را خریداری کنید. عدسی‌های آبی یا بنفش جزء عدسی‌های رنگی و فانتزی هستند که علاوه بر زیبایی می‌توانند برای آب‌ و هوای برفی و مه‌آلود انتخاب خوبی باشند. عینک‌های آفتابی با عدسی خاکستری هم نوعی دیگر از عینک‌های آفتابی رنگی هستند که دید در آنها طبیعی خواهد بود. بنابراین هر رنگ از عدسی به‌ کار رفته در عینک‌ آفتابی مردانه یا عینک آفتابی زنانه کاربرد خاص خودش را دارد؛ اما نکته مهم آن است که عینک دودی در مقابل اشعه یو‌.وی و نور‌های مضر از چشم ما محافظت کند و استاندارد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.